Co zrobią i jak się zachowają potencjalni klienci
Przedsiębiorcy powinni jasno określić cele, dla których profilują albo planują profilować i jaki zakres danych poddawany jest analizie i ustalić kryteria, zgodnie z którymi różne osoby będą profilowane. Jest to niezbędne, aby zgodnie z nowymi wymogami udzielić im jasnych i rzetelnych informacji o ich profilowaniu.
Temat profilowania zagościł w dyskusji publicznej i w ostatnich latach niezmiennie budzi emocje. Przedsiębiorcy działający w sieci chcieliby wykorzystać jak najwięcej danych osobowych w celu zapewnienia efektywności biznesowej, zwłaszcza w odniesieniu do marketingu bezpośredniego. Inni obawiają się potencjalnych zagrożeń, jakie może nieść np.: przewidywanie zachowań i preferencji użytkowników, które stanowi istotę praktycznego wykorzystania technik profilowania w Internecie. Jakie zmiany czekają nas więc w 2018 r.?
Trendy i analizy
Profilowanie od lat wykorzystywane jest zarówno przez podmioty prywatne, jak i instytucje państwowe do przewidywania trendów i analizy zachowań użytkowników sieci. Przykładowo sektor finansowy profiluje swoich klientów na podstawie transakcji kartami płatniczymi, w celach związanych z marketingiem bezpośrednim, a pożyczkodawcy profilują potencjalnych klientów w celu oceny ryzyka kredytowego. Podobnie profilowanie wykorzystywane jest przez instytucje publiczne, czego przykładem jest kontrowersyjna praktyka profilowania bezrobotnych przez urzędy pracy, w celu zapewnienia pomocy lepiej dostosowanej do ich sytuacji osobistej.
Jest wreszcie legalna definicja
Pomimo powszechności profilowania, dotychczas ani w Dyrektywie PE i Rady nr 95/46/WE, ani w polskiej ustawie o ochronie danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta